Bumper ad en videomarketing

By Vivian Brummer | Video Marketing

sep 12

Als online video adverteerder ben je niet de enige die een doelgroep wil overtuigen. Online adverteren met video is populair, video marketing is niet meer weg te denken. Het is een strijd de meeste aandacht te genereren, je doelgroep te prikkelen en uiteindelijk die brand awareness te creëren. Dit kan onder andere met behulp van een bumper ad. 

Korte spanningsboog

Mensen worden op sociale media veel geprikkeld door reclame. Het internet en het smartphone gebruik wordt vluchtig. Daarmee wordt ook de gemiddelde spanningsboog die een sociale mediagebruiker heeft kleiner. De aandacht voor een marketingvideo wordt steeds korter. Onze aandacht behouden bij een reclamevideo wordt minder.

Als bedrijf moet je met een sterke video van 15 à 30 seconden komen om je doelgroep te prikkelen en vooral de aandacht van je doelgroep vast te houden. Anders scrollen ze te snel door. 

Wat is een bumper ad?

Marketeers spelen in op de kortere spanningsboog van de doelgroep. Daarom komen we steeds vaker de bumper ad tegen. Tegenwoordig kennen we onder andere op sociale media de bumper ad. Bumper ads zijn een nieuwe vorm van reclame. Een bumper ad is een commercial van maar 6 seconden lang (of eigenlijk kort) en kunnen niet worden geskipt. Hierin kan een boodschap kort maar krachtig en snel worden overgebracht. Omdat een bumper ad maar 6 seconden duurt, blijft de attentiewaarde hoog.

Wat creëer je ermee?

Met bumper ads is bewezen dat je zichtbaarheid en recall creëert voor jouw dienst, product of merk. Het belangrijke is natuurlijk dat hij aansluit bij de lage attentiewaarde. Ze zijn vooral geschikt voor smartphone gebruikers, op sociale media als YouTube, Instagram en Facebook. De bumper ad kan als individuele video worden gebruikt of als teaser van een langere video.

Het is ook goedkoper in vergelijking met een lange video. Je hebt namelijk minder content nodig. Daarnaast is het een uitdaging om in een bumper ad jouw boodschap over te brengen. Om 15 à 30 seconden in 6 te proppen is niet makkelijk. Durf jij deze uitdaging aan?

Een bumper ad in de vorm van een animatie video is ook erg leuk om naar te kijken en hierin kunnen ook ingewikkelde diensten of producten helder worden afgebeeld.