Cinemagraphs: Laat je foto’s bewegen

By Vivian Brummer | Video Marketing

feb 13

Cinemagraph is een concept dat niet lang geleden is geïntroduceerd. Een cinemagraph kun je het beste omschrijven als een foto en een video in een. Het is een foto met één of meerdere bewegingselementen.

More...

Cinemagraph: Foto met een twist 

Dit bewegingselement wordt in een cinemagraph eindeloos herhaald terwijl de rest van de foto is bevroren. Door het herhalende effect van de afbeelding komt de foto gedeeltelijk tot leven en wordt er een illusie gecreëerd. Dit geeft een speciaal effect en neemt de kijker mee in de afbeelding. 

Dit kan bijvoorbeeld door alleen water te laten bewegen, zoals in het voorbeeld hieronder. Je merkt het zelf, je aandacht wordt meteen naar het water getrokken. 

Subtiel aandacht trekken 

Door de bewegende elementen blijft men langer naar een foto kijken. Zo staan klanten langer stil bij jouw bedrijf, product, website of service. Een cinemagraph heeft dus een grotere impact dan een standaard afbeelding.

Met een bewegende foto trek je op een subtiele manier de aandacht. Wil je bijvoorbeeld een bepaald detail van jouw product extra aandacht geven, laat het dan bewegen. Of is een onderdeel vernieuwd, leg er de aandacht op met bewegend beeld. De opties zijn eindeloos.

Onderin de pagina laten we nog een voorbeeld zien met bewegend vuur. Ook hier zie je dat de rest van de afbeelding ondersteunend wordt aan het bewegende beeld. Het vuur trekt de aandacht, ondersteund door de beelden van de warmende handen.

Cinemagraph iets voor jouw bedrijf?

Een cinemagraphic wordt op veel manieren ingezet. Bijvoorbeeld door de bewegende foto te plaatsen op je website, je social media of toe te voegen aan je nieuwsbrief. Met een leuke cinemagraph ben je telkens weer verzekerd van effectieve interactie met je publiek. 

Wil jij op deze speciale manier jouw klanten fascineren? Wij kunnen dit voor jou creëren! We denken graag me je mee.