Hero-content

By Vivian Brummer | Video Marketing

mei 03
Hero-content

Het 3H-model is een vorm van content strategie die is bedacht in  2015 door Google. Het model is gemaakt om bedrijven te helpen met hun content. Wij hebben eerder een blog geschreven over het 3H-model, maar gaan nu dieper in op de onderwerpen hero, hub en hygiëne. In dit blog bespreken we hero-content. 

De tekst gaat verder onder de video. 

Aandacht voor je merk of product

Met hero-content trek je in korte tijd veel aandacht. Het zijn grootschalige campagnes die veel worden bekeken. Hero-content wordt namelijk in korte tijd massaal gedeeld. Het doel is om meer bekendheid creëren voor bijvoorbeeld je merk of product. Via hero-content worden mensen dan vaak geïntroduceerd met een nieuw merk of product.

Je plant hero-content maar een paar keer per jaar in, omdat het veel tijd kan kosten om te maken. Er moet namelijk een succesvolle boodschap zijn in je video die aanslaat en een brede doelgroep aanspreekt. 

Omdat je video dus een brede bekendheid moet creëren verspreid je de video’s via meerdere kanalen. Met alle online media kan een video al snel worden opgepikt en gedeeld. Iedereen kan tegenwoordig viral gaan. Als je content maar aanspreekt.

Voorbeelden van hero-content

Een goed voorbeeld van hero-content is de video van de Volvo Epic Split Stunt. Deze video ging alweer 6 jaar geleden viral, maar is nog een veel gebruikt voorbeeld. De video heeft een sterke boodschap en ging de hele wereld over. 

Maar ook met 1 april werden er een hoop grappen uitgehaald die viral gingen. 1 april is een perfecte dag voor marketeers. Het is de kans om met een video en een goede grap de aandacht te trekken. Mensen vinden de content grappig en zijn dus ook bereid deze online te delen, zoals de reclame van de Hunkemöller die beweren dat de Dogkini’s dé trend van deze zomer wordt. Of de video van Basic-Fit die een No-Sweat Selfie Zone introduceert in haar gyms. 

De clip die recent viral ging, is de nieuwe videoclip van Anouk. In de video beeldt zij 28 iconische vrouwen uit. Ook een video met een sterke boodschap. Maar heel anders dan voorgenoemde video’s.

Nog een voorbeeld is de Super Bowl Teaser. Dit evenement, wat jaarlijks plaatsvindt, wordt door miljoenen mensen over de hele wereld gekeken. Om het evenement aan te kondigen werd er een video gemaakt. Deze video werd uiteraard heel veel bekeken en gedeeld. 

Hero-content inzetten voor jouw bedrijf?

Hero-content is dus heel divers, maar heeft altijd grote en langdurige impact. Hero-content wordt daarom vaak ingezet ter promotie van een specifieke campagne. Deze wordt vervolgens ondersteunds door de hub & hygiëne content


Meer weten over het 3H-model, hero, hub of hygiëne? Laat het ons weten en wij beantwoorden jouw vragen!