mei 20
Hub-content

In ons vorige blog las je over hero-content, maar daarnaast kent het 3H-model ook nog hub- en hygiëne-content. Het 3H-model, waar wij al eerder een blog over schreven, is bedacht door Google en biedt de perfecte uitkomst voor een goede content strategie. Wij gaan in drie verschillende blogs dieper in op deze onderwerpen. In dit blog geven we een kijkje in hub-content. 

De tekst gaat verder onder de video. 

Regelmatig content plaatsen 

Hub-content is in tegenstelling tot hero-content regelmatig geplande content. Je plaatst de content vaker en op vaste tijden. Met hub-content zorg je er namelijk voor dat klanten of prospects regelmatig herinnerd worden aan jouw merk of product. Het doel is dat jouw doelgroep zich verbonden gaat voelen met jouw merk of product. De content die je deelt is daarom waardevol, relevant en boeiend voor je doelgroep.

Je speelt hiermee in op gedeelde passies. De doelgroep leert je meestal via een hero-video kennen, maar weet verder nog niets over jouw product of merk. Vervolgens wil hij meer te weten komen. Dan kun jij ze inpakken met hub-content. Door regelmatig hub content te verspreiden, leren mensen je beter kennen en weten ze wanneer ze nieuwe content kunnen verwachten. Ze voelen zich steeds meer betrokken bij jouw organisatie of merk. 

Voorbeelden van Hub-content?

Een voorbeeld van hub content zijn vlogs. Vlogs zijn leuke content om maandelijks of tweewekelijks kijkers op de hoogte te houden van je bedrijf. Daarnaast geef je een kijkje achter de schermen, waardoor een prospect of klant zich meer betrokken gaat voelen bij jouw bedrijf. 

3H-model video marketing

Daarnaast kun je ook klantverhalen delen. Klanten die enthousiast zijn over jouw product of merk delen dit enthousiasme in een video. Ervaringen van klanten worden steeds belangrijker voor de consument. Dit komt omdat het aanbod op de markt alleen maar stijgt en er steeds meer concurrentie komt. 

Je kan ook tutorials filmen, zoals een kookvideo of instructie van een product. Zo betrek je de kijkers ook bij jouw merk of product. Dit is laagdrempelige content die waardevol, relevant en boeiend is voor de klant.  

Het gaat erbij hub-content om dat het aansluit bij jouw klanten. Wat willen zij zien van jouw organisatie? Willen ze wat leren? Willen ze geïnspireerd worden? Of juist overtuigd? En waar bereik je jouw doelgroep? Op Facebook? Of juist via LinkedIn of andere kanalen? Zorg dat je dat goed in beeld hebt vóórdat je begint met hub-video’s. 


Meer weten over hub-content? Of hero of hygiëne? Laat het Esther weten. Zij vertelt je er graag meer!