Verticale TV – Samsung

By Esther Jonker | Video Marketing

apr 29
Verticale TV Samsung

Een tv, speciaal voor millenials! Samsung brengt eind mei een nieuwe televisie op de markt. Met deze televisie kunnen beelden in zowel horizontale als verticale stand bekeken worden. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend.

Ok, wij kunnen deze bron ook niet lezen :-). Ons Koreaans is niet heel sterk....
Dus hebben ons verdiept in de gegevens die Bright en Tweakers vrijgaven. 

Verticale TV Samsung

Verticale TV: The Sero

De nieuwe televisie wordt The Sero genoemd. De Sero-televisie heeft een scherm van 43 inch met QLED-technologie. Dit scherm kan 90 graden draaien, zodat er ook video’s in portretstand getoond kunnen worden. De tv is dan ook speciaal gericht op millenials en de door hen opgenomen smartphone-video’s. De meeste content die millennials en jongeren bekijken is namelijk verticaal opgenomen (met de telefoon). Ze kunnen vanaf nu dus hun telefoon koppelen aan de tv, en meteen de video’s streamen. Zonder dat er zwarte balken aan de zijkanten verschijnen.

YouTube video’s kijken op tv

Uiteraard kan er met het scherm ook horizontaal tv gekeken worden. Hierdoor zijn ook de klassieke video’s (en tv programma’s) goed te bekijken. Bovendien is de tv ook een zgn. SMART-tv en kunnen er dus ook websites getoond worden en games worden gespeeld. Ook is de televisie voorzien van Samsungs spraak assistent Bixby.

Verticale TV Samsung

Verticaal video kijken

We zijn erg benieuwd of hiermee een nieuwe trend verder uitgebouwd wordt. Ook met name, omdat de grootste speler op videogebied (YouTube), ook de eerste stappen heeft gezet naar verticale video’s. Het lijkt dus een onstopbare beweging. Wij houden de ontwikkelingen uiteraard nauwlettend in de gaten.

De tv komt deze lente in Zuid-Korea op de markt en zal € 14.600,- kosten. Of en wanneer de tv op de Europese markt komt, is nog niet bekend.

Meer weten over verticale video's?

Wil je meer weten over verticale (of horizontale video’s)? En hoe jij deze het beste kunt inzetten voor jouw marketingdoeleinden? Neem dan contact op met Esther, zij helpt je graag verder.