Gemeente Den Haag – Zwembaden

By Vivian Brummer | Portfolio

sep 25

De gemeente Den Haag kent zes zwembaden die midden in Haagse wijken staan. Als je in Den Haag woont is er dus altijd wel een mooi zwembad in de buurt. In deze recreatie baden kun je vrij zwemmen, maar ook deelnemen aan activiteiten voor alle leeftijden zoals aan Fifty Fit voor de ouderen en Speel-in voor jongeren kinderen. Een goede manier om fit te blijven en plezier te hebben.  

Vraag voor Video Marketing 

Zwemmen is leuk! Dus om de bewoners van Den Haag meer te laten zwemmen, wil de gemeente Den Haag haar zwembaden en zwemproducten onder de aandacht brengen. Wij zijn gevraagd hiervoor een 5-tal mooie en frisse video’s te ontwikkelen. Deze video’s zijn onderdeel van een grotere campagne.

De video’s verspreidt de gemeente Den Haag via de eigen online-kanalen en doormiddel van uitzending op TV. De films geven een positief beeld van de zwembaden en de verschillende vormen en producten van het zwemmen. Je krijgt zin om te zwemmen! De films laten zien dat de zwembaden in Den Haag veilig en schoon zijn, dat je er heerlijk kunt zwemmen én dat het toegankelijk is voor iedereen.

Sinds september 2017 heb je een persoonlijke zwempas nodig om te kunnen zwemmen in de recreatiebaden. We laten dit ook duidelijk terug zien in de video. 

Aanpak Video Marketing

Het beeld wat in video’s duidelijk naar voren gebracht wordt is plezier, schoon, veilig en vrolijkheid. Het belangrijkste is dat mensen een goed beeld krijgen van de Haagse zwembaden en zich welkom voelen. Hiervoor delen zwemmers, ouders en kinderen hun goede ervaringen. Daarnaast hebben we ook de activiteiten in beeld gebracht. Dit hebben we niet alleen gefilmd met een camera, maar ook gefilmd met een GoPro en bezoekers hierbij betrokken.  Plons!

Met een cameraploeg hebben we een aantal zwembaden bezocht en in totaal vijf video’s opgenomen. In iedere video laten we een ander product of activiteit zien met een andere doelgroep. De video’s duren maximaal 45 seconden zodat ze geschikt zijn om online te verspreiden.  

De beelden werden zo opgenomen dat we deze achteraf konden color graden. Zo sluit de stijl van de video nog beter aan op de boodschap van de gemeente Den Haag.  

Meer weten over deze video’s? Neem dan contact met ons op